Чернігів відвідав радник Міністра юстиції, народний депутат України Андрій Помазанов

28 травня 2015 року в місті Чернігові з робочим візитом перебував радник Міністра юстиції, народний депутат України Андрій Помазанов.
В рамках робочої програми візиту в дискусійному клубі «Експертна думка» народний депутат України Андрій Помазанов та начальник Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області Юрій Власенко провели прес-конференцію з представниками місцевих засобів масової інформації та громадськості.
Виступаючі розглянули актуальні питання спрощення процедур надання адміністративних послуг у сферах державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, а також державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.
«Мін’юст підготував 2 проекти законів для спрощення процедур реєстрації бізнесу та майна: «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедур надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедур надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», - повідомив народний депутат України Помазанов А.
За його словами, запропоновані в цих документах новели забезпечать децентралізацію повноважень та запровадять вільний вибір суб'єкта реєстрації. Право проводити такі дії буде надано органам місцевого самоврядування та держадміністраціям; нотаріусам (незалежно від посвідчення нотаріальної дії); акредитованим Мін’юстом банківським установам; державним виконавцям (накладення та припинення обтяжень речових прав на нерухоме майно).
Законопроекти покращать якість надання адміністративних послуг шляхом:
- створення конкурентного середовища між суб'єктами, які наділені повноваженнями з проведення державної реєстрації;
- запровадження принципу екстериторіальності в межах області для державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та в межах України для державної реєстрації бізнесу та громадських формувань;
- запровадження можливості подання електронних документів для державної реєстрації;
- заповнення заяви безпосередньо державним реєстратором.
«Буде забезпечено удосконалення сервісів, які надаються громадянам: уводяться механізми, які скоротять кількість відмов у державної реєстрації майна та обтяжень; уніфікуються процедури реєстрації юридичних осіб, громадських формувань та фізичних осіб - підприємців; скорочено перелік документів для реєстрації бізнесу; буде розкрито інформацію про права на нерухоме майно як за об'єктом, так за суб'єктом; створюються нові можливості надання інформації про нерухоме майно для органів державної влади та інших юридичних осіб залежно від потреб (офіційна статистична інформація, вибірка за певними об'єктами нерухомого майна тощо); скасовується щорічне підтвердження та щорічна подача фінансової звітності; забезпечено перехід на електронну форму документів; створення єдиного реєстру на базі Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, Єдиного ліцензійного реєстру, Реєстру документів дозвільного характеру, Єдиного реєстру громадських формувань, Реєстру громадських об’єднань та Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство. Буде створено надійну систему державного контролю у сфері державної реєстрації: нормативно-методичне регулювання порядку державної реєстрації Мін'юстом; дворівневе адміністративне оскарження рішень державних реєстраторів; дієві механізми реагування у разі виявлення порушень», - анонсував начальник Головного територіального управління юстиції Юрій Власенко.
Після завершення інформаційної частини Андрій Помазанов та Юрій Власенко відповіли на запитання журналістів щодо вартості послуг з отримання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, режиму роботи он-лайн сервісу, ймовірності підробки витягів та довідок тощо.
Автор: Координатор дискусійного клубу "Експертна думка"
(Оновити зображення коду)