В ЧТУ прокоментували закупівлю 12-ти нових тролейбусів | Події і коментарі
Четвер, 18 жовтня 2018, 12:32
Вхід Реєстрація
;

E-mail:

Пароль:

Увійти
Зареєеструватися

Вкажіть ваш E-mail:

На вказаний E-mail буде відправлено посилання за яким ви зможете втсановити новий пароль.
Нагадати пароль
Зареєеструватися

В ЧТУ прокоментували закупівлю 12-ти нових тролейбусів

13:22 17.04.2018    Версія для друку  Коментарі Оцінок:
0

Останні дні у ЗМІ жваво обговорюється проект рішення муніципалітету «Про надання дозволу Комунальному підприємству «Чернігівське тролейбусне управління» Чернігівської міської ради на укладання договору фінансового лізингу для придбання тролейбусів». Аби уникнути розповсюдження чуток чи недостовірної інформації публікуємо позицію КП «ЧТУ» щодо закупівель рухомого складу.

По-перше, необхідність замінити тролейбуси, котрі втричі перепрацювали термін експлуатації, зʼявилась не сьогодні й не вчора, а щонайменше років 10-15 тому. За останнє десятиліття списали 64 (!!!) тролейбуси, купили — 22. Щоправда, більшість з придбаних, а саме 15, зʼявились лише за останні 2 роки. Вражаюча відʼємна динаміка очевидна. Випуск на маршрути зі 135 од. на початок 2000-х скоротився до 65 од. сьогодні. Та й ті 65 не завжди вдається випустити. А з тих, що виїдуть, на лінії щодня виходить з ладу від 5 до 10 машин. Задля випуску 85 машин, а це щонайменше, що може забезпечити зручні для містян інтервали за нинішньої маршрутної мережі (про розвиток навіть не кажучи слова) у депо має бути 100 справних тролейбусів (резерв +10-15%). Нині машин, котрі не перепрацювали вставлений виробником термін експлуатації, на балансі усього 22. Правду кажучи, навіть 52 електромашини (40 від ЄІБ «Європейського інвестиційного банку» та 12 у лізинг) повністю закрити проблему нестачі рухомого складу у КП «ЧТУ» не в змозі, бо не важко підрахувати — прямо зараз десь треба взяти 78 тролейбусів. Загальна б вартість такої закупівлі, з урахуванням середньої минулорічної вартості тролейбуса в Україні у 4 865 179 ₴, склала б ні багато ні мало 380 млн ₴. Усім зрозуміло, в один момент виділити такі гроші з міського бюджету просто нереально. Тому й доводиться шукати будь-які раціональні можливості придбати техніку на виплат.

По-друге, ЧТУ не відмовляється і не збирається відмовлятися, як про це написали деякі ЗМІ, від отримання кредитної лінії Європейського Інвестиційного Банку на придбання тролейбусів загальною сумою 6 млн €. Цей кредит вигідний і реальний сценарій поповнити парк на ≈ 40 машин. Проте через європейську бюрократію перемовини тривають вже третій рік і кінця-краю їм не видно. Представники банку обіцяли завітати до Чернігова з офіційним візитом то у другій половині лютого, то березня, але не доїхали й досі. Звичайно, можна було скористатися пропозицією іншої європейської фінустанови — ЄБРРу, як це зробили деякі інші міста Україні, але їх умови кредитування важко назвати вигідними. Тому — чекаємо. А чекати доведеться, можливо й півроку, можливо рік, можливо й більше і в цей час 30-річні ЗіУ з пробігом у мільйон кілометрів продовжують розвалюватися на частини. Нова техніка потрібна тут і негайно, інакше за пару років перевозити чернігівців, а більшість наших пасажирів – соціально незахищені верстви населення, буде просто нічим. Більш того, у відсутності стримуючого фактору у вигляді потужної конкуренції зі сторони ЧТУ, приватні перевізники зможуть диктувати місту свої умови, піднімаючи тарифи в ультимативній формі. Тож, поки чекаємо позитивних зрушень з європейцями, паралельно шукаємо можливість хоч на трохи оновити парк техніки на максимально вигідних для міста умовах.

По-трєте, найбільш вигідні умови фінансового лізингу пропонує державний «Приватбанк» — 16 % річних у гривні на термін 5 років. Щоб говорити про «дороговизну» лізингових умов запропонованих «Приватбанком», їх потрібно з чимось порівнювати. Нам пропонують купити 12 тролейбусів загальною сумою 51 млн ₴, а це 4,250 млн гривень за одну машину. І тут не треба бути великим спеціалістом, аби зрозуміти, що це насправді дешево. Адже станом на сьогодні, 17 квітня 2018 року, найдешевший тролейбус України — Еталон Т12110 «Барвінок» обійшовся Словʼянську у 4,245 млн ₴, а Суми купили 4 таких тролейбуси за 5,100 млн ₴ за кожен. До того ж, залучаючи кошти у національній валюті, місто застраховується від будь-яких валютних ризиків, а що буде з курсом за 5 років передбачити неможливо. Відсоткова ставка – 16 % річних у гривні, продиктована чинною на сьогодні обліковою ставкою Національного банку України — 17 % і не може значно відрізнятися від неї у меншу сторону.


Автор: Прес-служба ЧТУ
Коментарів ще немає
Додати коментар
Максимальний розмір коментаря 250 символів

Читайте також

20 жовтня Чернігів зустрічає Українську капелу бандуристів Північної Америки

20 жовтня в Чернігів завітають унікальні гості - Українська капела бандуристів Північної Америки імені Т.Шевченка. Таку нагоду наше місто має завдяки тому, що колектив відзначає своє сторіччя...

Гройсман підписав доручення про відновлення інфраструктури Чернігівської області

Прем'єр-міністр України Володимир Гройсман підписав доручення щодо координації діяльності для відновлення інфраструктури у Чернігівській області. Про це передає РБК-Україна з посиланням...  (Коментарів: 1)

На Чернігівщини протягом доби виникло 8 пожеж

Упродовж минулої доби підрозділи Управління ДСНС України у Чернігівській області 8 разів залучались до гасіння  пожеж, що виникли у природних екологічних системах внаслідок необережності...

Що планує робити міська влада для залучення туристів?

Чернігівський міський голова Владислав Атрошенко наголосив, що активною туристичною промоцією міста займатимуться тоді, коли центральну та історичну частину Чернігова повністю приведуть до ладу,...

Чернігівським сім’ям, які втратили воїна АТО, допомагатимуть зі встановленням пам’ятника

Виконком Чернігівської міської ради сьогодні, 18 жовтня, затвердив порядок надання допомоги чернігівським сім’ям, які втратили воїна АТО, на встановлення пам’ятника. Як відомо, у...