Майже половина кандидатів Чернігівщини використовують Фейсбук для передвиборчої реклами | Події і коментарі
Неділя, 19 січня 2020, 20:44
Вхід Реєстрація
;

E-mail:

Пароль:

Увійти
Зареєеструватися
Реєстрація користувача
Зареєструватися

Вкажіть ваш E-mail:

На вказаний E-mail буде відправлено посилання за яким ви зможете втсановити новий пароль.
Нагадати пароль
Зареєеструватися

Майже половина кандидатів Чернігівщини використовують Фейсбук для передвиборчої реклами

09:45 18.07.2019    Версія для друку  Коментарі Оцінок:
0

За спостереженнями ОПОРИ,  за час виборчих перегонів (з 1 червня по 16 липня) 40 кандидатів у народні депутати від Чернігівської області розмістили бодай одне рекламне оголошення в соціальній мережі Фейсбук. Частина матеріалів (близько 5%) не авторизована,  в частині (близько 3%) не вказане джерело фінансування, ще 4% постів заблоковані через те, що «порушували правила рекламної діяльності Фейсбуку».

З березня Фейсбук ввів нові правила щодо передвиборчої та політичної реклами, а з 25 червня всі оголошення такого характеру перевіряються ще  прискіпливіше. Це дає змогу дізнатися кількість, вартість та хто саме сплатив за рекламу. Спостерігачі ОПОРИ проаналізували спеціальну бібліотеку соціальної мережі та доступну частину дописів, які були марковані як «реклама» в стрічці новин за перші два тижні липня.

Найбільше використовують соціальну платформу  мажоритарники  ВО № 208 (8 кандидатів),  у ВО № 207,209, 210 по 7 кандидатів,  у ВО № 205 - 6, у ВО № 206 - 5. Рекламні оголошення та відеоролики за їх участю запрошують на дебати, анонсують та підсумовують зустрічі з виборцями, висвітлюють передвиборчі програми, ілюструють автобіографії та слогани кандидатів. Переважна більшість вказує спонсорами реклами самих себе або власні виборчі фонди, незначний обсяг оплачують партії, від яких балотуються висуванці.

ВО № 205

Представникам ОПОРИ вдалося відстежити у Фейсбуці рекламні оголошення  6 кандидатів по цьому округу (з 15 зареєстрованих): Юрія Власенка (ВО «Батьківщина»), Валерія Куліча (самовисуванець), Марії Родикової (партія «Наш край»), Олега Семінського (партія «Слуга народу»), Володимира Ткаченка (самовисуванець), Василя Куліди (партія «Опозиційна платформа – за життя»), Володимира Грецького (ВО «Свобода»).

ВО № 206

Серед п’яти  кандидатів цього округу найбільшу суму на рекламу – 887 доларів США (близько 23 тисяч гривень) -  витратив самовисуванець Максим Микитась. Ще чотири: Сергій Андреєв (ВО «Свобода»), Віталій Панченко (самовисування),  Антон Поляков (партія «Слуга народу») та Марина Рейко (самовисування).

ВО № 207

Без вказаного джерела фінансування вийшла частина матеріалів кандидатів цього округу (наприклад,  Дмитра Блауша («Радикальна партія Олега Ляшка») та  Сергія Сергієнка (самовисування), ще один матеріал було спрямовано проти кандидата Ігоря Рибакова (самовисування).  Інші кандидати, що розмістили рекламу: Анатолій Євлахов (самовисування),  Юрія Дячук (самовисування), Ігор Романенко (партія «Наш край»), Максим Зуєв (партія «Слуга народу»).

ВО № 208

З восьми кандидатів цього округу проти двох ( Геннадія Примакова, «Радикальна партія Олега Ляшка» та Анатолія Усенка, партія «Голос») в Фейсбуці було розміщені замовні матеріали. Ще один кандидат – Валерій Давиденко, самовисуванець,  – за інформацією сторінки витратив на рекламу 3523 доларів США (більше 90 тисяч гривень). Також пости розмістили Костянтин Бровченко (ВО «Батьківщина»), Валерій Гайдукевич (самовисування), Антон Панченко (партія «Слуга народу»), Валентин Потеруха (ВО «Свобода»), та Олександр Гаврутенко (самовисування).

ВО № 209

Сім кандидатів округу скористалися послугами Фейсбуку: Володимир Брюховецький (ВО «Свобода»), Олег Бузун («Радикальна партія Олега Ляшка»), Анатолій Гунько (ВО «Батьківщина»),  Валерій Зуб (партія «Слуга народу»), Любов Зубицька (самовисуванка), Олександр Кодола (самовисуванець) та Олександр Харченко (партія «Сила і честь»).

ВО № 210

Спостерігачі ОПОРИ зафіксували найменшу кількість рекламних матеріалів, розміщених у Фейсбуці від семи кандидатів: Олега Дмитренка (самовисуванець), Романа Борсука (самовисуванець), Сергія Коровченка (самовисуванець), Віталія Лічмана (партія «Сила і честь»), Дмитра Пахомова (партія «Слуга народу»), Бориса Приходька (самовисуванець), Марії Ястремської (партія «Опозиційний блок»).

Потрібно зазначити, що політична реклама та оголошення, у яких Фейсбук  знайшов політичний підтекст, зберігатимуться в бібліотеці 7 років.


Автор: Громадянська мережа ОПОРА
Коментарів ще немає
Додати коментар
Максимальний розмір коментаря 250 символів

Читайте також

Голова ОДА: Рівню підготовки та виконання завдань у школі снайперів позаздрять найкращі армії світу

Голова ОДА Андрій Прокопенко учора, 17 січня, провів засідання Ради оборони області на базі 169 навчального центру сухопутних військ ЗСУ в селищі Десна Козелецького району. Обговорили заходи з...

Обласну філармонію почали відновлювати: вперше за часи незалежної України

У Чернігові реставрують історичну будівлю Обласного філармонійного центру фестивалів та концертних програм, збудовану понад 100 років тому. Почали в минулому році, - повідомляє сайт Чернігівської...

Слідчий сяде за хабар на 5 років

Слідчого ГУ Нацполіції в Чернігівській області засудили за корупцію. Його спіймали на вимаганні та отриманні хабара від фігуранта кримінального провадження, - повідомляє СБ України в Чернігівській...

Служба зайнятості знає як здобути нову професію, якщо вам за 45

«Вік живи – вік учись»… Ця народна мудрість актуальна і в наші часи. Аби бути конкурентоспроможним на сучасному ринку праці, доводиться нерідко підвищувати свою...

У Десні засідала обласна Рада оборони

Голова Чернігівської ОДА Андрій Прокопенко сьогодні провів виїзне засідання Ради оборони області у селищі Десна. Акцент - на продовженні в області заходів з підготовки до ведення територіальної...