В Чернігові лише третина водіїв пристібаються за кермом | Події і коментарі
Середа, 29 січня 2020, 14:09
Вхід Реєстрація
;

E-mail:

Пароль:

Увійти
Зареєеструватися
Реєстрація користувача
Зареєструватися

Вкажіть ваш E-mail:

На вказаний E-mail буде відправлено посилання за яким ви зможете втсановити новий пароль.
Нагадати пароль
Зареєеструватися

В Чернігові лише третина водіїв пристібаються за кермом

15:01 13.12.2019    Версія для друку  Коментарі Оцінок:
0

Чернігів посів п`яте місце у рейтингу українських обласних центрів за кількістю
водіїв, що пристібаються пасками безпеки. 33,3% пристебнутих водіїв у Чернігові –
такі результати всеукраїнського дослідження, проведеного ГО “Vision Zero” та Центром
демократії та верховенства права в рамках Кампанії “За безпечні дороги”. За
словами експертів Кампанії, для того, щоб покращити ситуацію потрібні підвищити
відповідальність за ігнорування ременів безпеки, яка сьогодні становить всього лише
51 грн, посилити контроль зі сторони поліції та проводити систематичні інформаційно-
просвітницькі кампанії.
Кампанія "За безпечні дороги" проводила дослідження упродовж осені 2019 року у 22
обласних центрах, а також Сєвєродонецьку та Маріуполі. Учасники кампанії
перевірили 31 501 водіїв. Його метою було визначити, який відсоток водіїв в Україні
насправді користується ременями безпеки та чи змінився він за попередній рік. Таке
дослідження Кампанія “За безпечні дороги” проводить щорічно з 2017 року за
однаковою методологією, відповідно до рекомендацій Всесвітньої організації охорони
здоров’я, – методом спостереження.
За даними дослідження, лідером рейтингу став Київ – у столиці ременями безпеки
користуються 51% водіїв. До топ-5 також увійшли Черкаси (40%), Львів (37%),
Чернівці (34%) та Чернігів (33%).
Однак у більшості досліджених міст рівень пристібання є вкрай низьким і не досягає
навіть 30%. Найгіршими є показники у Маріуполі, Сєвєродонецьку та Кропивницькому
– тут ремені безпеки ігнорують понад 85% водіїв.
“Рівень користування ременями безпеки не змінився у порівнянні з минулим роком
через те, що штраф й досі залишається 51 гривень. Депутати минулого скликання
двічі провалили законопроект про підвищення штрафу, спочатку у грудні 2018-го і
потім у червні 2019-го. Розраховуємо, що новий парламент, виправить цю помилку
та ухвалить зміни в законодавстві, які дозволять зберегти життя та здоров'я
українців” - наголошує Тарас Шевченко, директор Центру демократії та
верховенства права
За даними Кампанії “За безпечні дороги”, рівень користування ременями в Україні
лишається найнижчим серед європейських країн.
“Якщо подивитись звіт ВООЗ від 2018 року, рівень користування ременями в Україні
й близько не стоїть з країнами-сусідами. Жодна країна на Європейському континенті
не має таких низьких показників дотримання законодавства у частині застосування
ременів безпеки. Тому цілком логічно, що Україна має один з найвищих показників
дорожньої смертності” - відзначив Віктор Загреба, керівник дослідження та
засновник ГО “Vision Zero”.
Причинами ігнорування ременів безпеки є необізнаність водіїв про їх важливість та
вкрай низький штраф, який є найменшим у Європі. Для громадян він стає сигналом, що
користування ременями є необов'язковим і формальним. Тож у водіїв не формується

стала звичка пристібатися. При цьому, за даними ВООЗ, застебнутий ремінь безпеки
міг би врятувати 50% жертв ДТП зі смертельним наслідком.
Водночас, рівень користування ременями у досліджених малих містах є значно
нижчим, ніж у обласних центрах. Кампанія “За безпечні дороги” провела пробний
підрахунок у Мелітополі, Дрогобичі, Знам’янці та Ізмаїлі. За його результатами
середній рівень пристібання у них склав лише 18%.
Нагадаємо, у 2018 році Кампанія "За безпечні дороги" ініціювала законопроект №8492,
який передбачав збільшення штрафу за ігнорування пасків безпеки з 51 до 850
гривень. Законопроект спричинив публічну дискусію про важливість ременів безпеки,
наслідком якої стало суттєве зростання рівня пристібання.
Однак Верховна Рада попереднього скликання не ухвалила законопроект у другому
читанні, а потім не змогла розглянути аналогічний проект №10131, поданий повторно.
Законопроект передбачав підвищення штрафів, яке у поєднанні з інформаційно-
просвітницькими кампаніями спонукало б водіїв та пасажирів пристібатися.
Повний текст звіту за результатами дослідження читайте за посиланням.


Автор: Чернігівщина: події і коментарі
Коментарів ще немає
Додати коментар
Максимальний розмір коментаря 250 символів

Читайте також

Деякі громади в області досі не змогли дійти згоди щодо створення ОТГ: хто або що їм заважає (ВІДЕО)

Учора до Чернігівської облдержадміністрації приїхали делегації від 6 громад. Приїхали, щоб обговорити оптимальні варіанти створення об’єднаних громад. Такі консультації триватимуть...

У 2019 році автозаправки Чернігівщини наторгували понад 1,5 млрд грн

На початок 2020 року торгівлю світлими нафтопродуктами і газом для автомобілів у Чернігівській області здійснювали суб’єкти господарювання через 174 автозаправні станції (АЗС), у т.ч. 10...

Чернігівця засудили до позбавлення волі за заклики до війни

Зловмиснику, який на власному сайті публічно закликав до агресивної війни та розв’язання воєнного конфлікту, Деснянський районний суд м. Чернігова виніс вирок - призначити покарання у виді...

За темпами будівництва Чернігівщина друга в Україні

У 2019 році Чернігівщина посіла 2 місце по Україні за  темпами росту будівництва. Порівняно з попереднім роком область піднялася у рейтингу на 9 позицій. – Підприємства області...

В Чернігівській ОДА тривають консультації з представниками громад щодо перспективного плану формування ОТГ

Чернігівщина й надалі продовжує працювати над створенням ОТГ, повідомляє Чернігівська ОДА. Сьогодні, 28 січня, у  Чернігівській облдержадміністрації проходять консультації з...