В Чернігові лише третина водіїв пристібаються за кермом | Події і коментарі
Понеділок, 28 вересня 2020, 08:52
Вхід Реєстрація
;

E-mail:

Пароль:

Увійти
Зареєеструватися
Реєстрація користувача
Зареєструватися

Вкажіть ваш E-mail:

На вказаний E-mail буде відправлено посилання за яким ви зможете втсановити новий пароль.
Нагадати пароль
Зареєеструватися

В Чернігові лише третина водіїв пристібаються за кермом

15:01 13.12.2019    Версія для друку  Коментарі Оцінок:
0

Чернігів посів п`яте місце у рейтингу українських обласних центрів за кількістю
водіїв, що пристібаються пасками безпеки. 33,3% пристебнутих водіїв у Чернігові –
такі результати всеукраїнського дослідження, проведеного ГО “Vision Zero” та Центром
демократії та верховенства права в рамках Кампанії “За безпечні дороги”. За
словами експертів Кампанії, для того, щоб покращити ситуацію потрібні підвищити
відповідальність за ігнорування ременів безпеки, яка сьогодні становить всього лише
51 грн, посилити контроль зі сторони поліції та проводити систематичні інформаційно-
просвітницькі кампанії.
Кампанія "За безпечні дороги" проводила дослідження упродовж осені 2019 року у 22
обласних центрах, а також Сєвєродонецьку та Маріуполі. Учасники кампанії
перевірили 31 501 водіїв. Його метою було визначити, який відсоток водіїв в Україні
насправді користується ременями безпеки та чи змінився він за попередній рік. Таке
дослідження Кампанія “За безпечні дороги” проводить щорічно з 2017 року за
однаковою методологією, відповідно до рекомендацій Всесвітньої організації охорони
здоров’я, – методом спостереження.
За даними дослідження, лідером рейтингу став Київ – у столиці ременями безпеки
користуються 51% водіїв. До топ-5 також увійшли Черкаси (40%), Львів (37%),
Чернівці (34%) та Чернігів (33%).
Однак у більшості досліджених міст рівень пристібання є вкрай низьким і не досягає
навіть 30%. Найгіршими є показники у Маріуполі, Сєвєродонецьку та Кропивницькому
– тут ремені безпеки ігнорують понад 85% водіїв.
“Рівень користування ременями безпеки не змінився у порівнянні з минулим роком
через те, що штраф й досі залишається 51 гривень. Депутати минулого скликання
двічі провалили законопроект про підвищення штрафу, спочатку у грудні 2018-го і
потім у червні 2019-го. Розраховуємо, що новий парламент, виправить цю помилку
та ухвалить зміни в законодавстві, які дозволять зберегти життя та здоров'я
українців” - наголошує Тарас Шевченко, директор Центру демократії та
верховенства права
За даними Кампанії “За безпечні дороги”, рівень користування ременями в Україні
лишається найнижчим серед європейських країн.
“Якщо подивитись звіт ВООЗ від 2018 року, рівень користування ременями в Україні
й близько не стоїть з країнами-сусідами. Жодна країна на Європейському континенті
не має таких низьких показників дотримання законодавства у частині застосування
ременів безпеки. Тому цілком логічно, що Україна має один з найвищих показників
дорожньої смертності” - відзначив Віктор Загреба, керівник дослідження та
засновник ГО “Vision Zero”.
Причинами ігнорування ременів безпеки є необізнаність водіїв про їх важливість та
вкрай низький штраф, який є найменшим у Європі. Для громадян він стає сигналом, що
користування ременями є необов'язковим і формальним. Тож у водіїв не формується

стала звичка пристібатися. При цьому, за даними ВООЗ, застебнутий ремінь безпеки
міг би врятувати 50% жертв ДТП зі смертельним наслідком.
Водночас, рівень користування ременями у досліджених малих містах є значно
нижчим, ніж у обласних центрах. Кампанія “За безпечні дороги” провела пробний
підрахунок у Мелітополі, Дрогобичі, Знам’янці та Ізмаїлі. За його результатами
середній рівень пристібання у них склав лише 18%.
Нагадаємо, у 2018 році Кампанія "За безпечні дороги" ініціювала законопроект №8492,
який передбачав збільшення штрафу за ігнорування пасків безпеки з 51 до 850
гривень. Законопроект спричинив публічну дискусію про важливість ременів безпеки,
наслідком якої стало суттєве зростання рівня пристібання.
Однак Верховна Рада попереднього скликання не ухвалила законопроект у другому
читанні, а потім не змогла розглянути аналогічний проект №10131, поданий повторно.
Законопроект передбачав підвищення штрафів, яке у поєднанні з інформаційно-
просвітницькими кампаніями спонукало б водіїв та пасажирів пристібатися.
Повний текст звіту за результатами дослідження читайте за посиланням.


Автор: Чернігівщина: події і коментарі
Коментарів ще немає
Додати коментар
Максимальний розмір коментаря 250 символів

Читайте також

День машинобудівника : що виробляють на Чернігівщині

Щорічно в четверту неділю вересня відзначається День машинобудівника України. На підприємствах машинобудування зайнято понад 3 тис. осіб, що становить 10% від усіх зайнятих у...

27 вересня святкують День вихователя

Свято День вихователя і дошкільного працівника в Україні відзначають в останню неділю вересня. Дата заснована в 2011 році. У дитячих садах проводять традиційні святкові заходи. Дошкільна освіта...

В авіакатастрофі неподалік Чугуєва загинув юнак з Чернігова

Серед загиблих курсантів та офіцерів був чернігівець Дмитро Донець. Його прізвище поміж інших оприлюднили волонтери.  Юнаку було 19 років. Він один з наймолодших загиблих. Дмитро був...

У чернігівській школі №1 відкрили оновлений баскетбольний майданчик ФОТО

В школі №1 відкрили довгоочікуваний баскетбольний майданчик, повідомляє чернігівська міська рада. Його оновили в рамках Бюджету участі-2019. На майданчику є також глядацькі трибуни та зручні...

У Чернігові 26 вересня покажуть особливу казкову виставу

26 вересня о 14:00 в сквері ім. Б. Хмельницького (на сцені, біля великого фонтану) діти з інвалідністю та їх батьків з ГО «Голос батьків» покажуть казкову виставу «Врятоване...