Новий Закон «Про повну загальну середню освіту»: що зміниться для учасників учбового процесу | Події і коментарі
Середа, 19 лютого 2020, 02:53
Вхід Реєстрація
;

E-mail:

Пароль:

Увійти
Зареєеструватися
Реєстрація користувача
Зареєструватися

Вкажіть ваш E-mail:

На вказаний E-mail буде відправлено посилання за яким ви зможете втсановити новий пароль.
Нагадати пароль
Зареєеструватися

Популярні

Новий Закон «Про повну загальну середню освіту»: що зміниться для учасників учбового процесу

12:19 20.01.2020    Версія для друку  Коментарі Оцінок:
0

Предмети на вибір, збільшення зарплат освітянам, побори за бажанням, хоумскул – це лише декілька з низки новацій, передбачених новим Законом. Зміни торкнуться усіх – вчителів та освітніх управлінців, учнів та батьків.

16 січня 2020 року Верховна Рада України ухвалила Закон "Про повну загальну середню освіту", де прописала як саме планує втілити новації Нової української школи. "За" проголосували 327 народних депутатів.

В Міносвіті переконані, що новий документ привнесе нові можливості та реальні інструменти, які допоможуть успішному реформуванню освіти. Наведемо основні з них.

Новації для вчителів

Документ передбачає більше доплат для вчителів. Для цього розробили цілу сітку формування зарплат.

Це ставка за 18 навчальних годин, плюс різні доплати та надбавки.

20-25% за шкільне керівництво, 10-20% за перевірку навчальних робіт, завідування майстернями, кабінетами інформатики - 15-20%, кімнатами збереження зброї, тирами, музеями - 10-15%, структурними підрозділами навчальних закладів - 25%, навчальними кабінетами, лабораторіями, спортзалами - 10-15%, бібліотеками та роботу з бібліотечним фондом - 5-15%, за роботу в інклюзивних класах - 20%, обслуговування комп'ютерної техніки - 10-15%, проведення позакласної роботи з учнями - від 10 до 40%.зокрема від 10 до 20% від зарплати за завідування ресурсними кімнатами, кабінетами інформатики та спортивними залами. Окрім цього, педагоги зможуть отримувати додаткові доплати, які завдяки закону матиме змогу встановлювати засновник закладу.

Вчителям дозволено розробляти власні системи оцінювання учнів та за власним вибором за кошт держави підвищувати кваліфікації. Якщо раніше навчанням вчителів займалися виключно інститути післядипломної педагогічної освіти, то тепер підвищувати кваліфікацію можна у недержавних організаціях.

Для молодих вчителів запроваджується педагогічна інтернатура. У перший рік роботи вчитель отримає наставника, який буде зобов’язаний консультувати молодого фахівця та допомагати йому стати успішним вчителем. За це наставник доплачуватимуть 20% надбавку.

В цілому, школи отримають фінансову автономію і зможуть самостійно визначати свій штатний розклад, структуру, розмір доплат, надбавок, премій та матеріальну допомогу, оплату підвищення кваліфікації та інше.

Окрім цього, документ передбачає обов’язкове навчання вчителів основам домедичної допомоги та закриває доступ у заклад особам, які вчинили злочин проти статевої свободи чи статевої недоторканності дитини.

Новації для освітніх управлінців

Закон відкриває можливість працювати вчителем людині з будь-якою, а не лише педагогічною, вищою освітою. Також передбачається до 1 липня 2020 року обов’язково перевести вчителів-пенсіонерів на строкові контракти.

Директори шкіл зможе обіймати посаду не більше 2 термінів по 6 років поспіль в одному закладі. Для відбирання директорів будуть проводитися конкурси, на яких колектив школи та батьки відіграватимуть дорадчу роль. Але сам конкурс проводитиме незалежна комісія. Також обов'язковою є відеотрансляція і відеофіксація відбору. В рамка конкурсу кандидати на посаду директора обов’язково мають представити стратегічний план розвитку закладу.

Серед новацій закону - контракти для директорів. При цьому до 1 липня 2020 року директори шкіл, які перебувають на безстрокових трудових угодах, будуть в обов’язковому порядку переведені на строкові трудові угоди на 6 років (на 1 рік – для директорів, які отримують пенсію за віком) з наступною можливістю брати участь у конкурсі.

Новації для учнів

Закон гарантує зарахування дітей до початкової школи без жодних конкурсів, при цьому заклад має бути територіально доступним для дітей незалежно від їхнього соціального статусу чи місця народження. У документі закріплена інклюзивність. Учні з особливими освітніми потребами можуть навчатися в звичайних школах за власною освітньою траєкторією. Діти на тривалому стаціонарному лікуванні завдяки прийняттю цього закону нарешті отримають захищене законом право здобувати освіту в медзакладах.

Школяру надано право вчитися поглиблено поза школою чи вдома. Для цього від батьків має надійти відповідна заява. Під це створюватимуть індивідуальний навчальний план. Разом його напишуть педагоги, батьки та учень. Далі схвалюватиме педрада та затверджуватиме директор. Для підтвердження знань з предметів, які здобуваються поза закладом, буде проводиться звичайне річне оцінювання чи ДПА. "Хоумскулерам" потрібно пройти семестровий контроль двічі на рік.

Такий механізм дасть можливість кожному учню гнучко та з урахуванням власних потреб і талантів будувати своє навчання. В цілому ця норма також дозволятиме вчитися одночасно в зарубіжних школах і отримати український атестат про освіту.

Зазначається, що закон вперше відкриває можливість надання учням, що цього потребують, індивідуальних та/або групових консультацій на базі школи, які оплачуватимуться за рахунок держави.

Окрему увагу приділено вивченню української мови: у школах запроваджується три моделі її вивчення.

Перша модель - для корінних народів України, що не проживають у середовищі своєї мови та не мають держави, яка цю мову захищала б та розвивала. Передусім йдеться про кримських татар. Друга модель – для шкіл з навчанням мовою національних меншин, мови яких належать до мов ЄС. Третя модель працюватиме для решти національних громад України. Вона стосується нацменшин, мова яких належить до однієї з українською мовної сім’ї, а також, що проживають переважно в середовищі власної мови (російська мова).

Вперше на законодавчому рівні встановлюється право учнів на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів навчання, незалежно від виду та форми здобуття ними освіти. Водночас документ встановлює конкретні види відповідальності за порушення академічної доброчесності.

Тепер учні матимуть право вибирати курси, навчальні предмети (інтегровані курси). На пальцях це означає, що дітей з одного класу можуть поділити на різні групи, щоб вони вивчали предмети, які їм ближче. А ще новий документ наділяє більшими повноваженнями учнівське самоврядування.

Новації для батьків

Закон дозволяє батькам супроводжувати дитину з особливими освітніми потребами під час навчання, а також надає гарантії захисту учнів від булінгу.

Документ закріпив право батьків виключно на добровільних засадах виконувати рішення органів батьківського самоврядування. Прописана така норма, що батьківські комітети можуть приймати будь-які рішення, але виконувати їх чи ні - особиста справа батьків. Таким чином, якщо батьківський комітет вирішить, що батьки повинні скинутися грошима на стадіон, шкільну охорону або ремонт їдальні, батьки не зобов'язані нести гроші в школу.

Батьки також можуть ініціювати проведення аудиту закладу освіти.


Автор: Чернігівщина: події і коментарі
Коментарів ще немає
Додати коментар
Максимальний розмір коментаря 250 символів

Читайте також

Чернігівці безкоштовно поповнили фонд бібліотеки Короленка 532 книжками

В рамках доброчинної акції «Подаруй бібліотеці книгу», яка відбулася у обласній бібліотеці ім. В. Г. Короленка, небайдужі чернігівці поповнили книжковий фонд 532...

Впродовж січня на Чернігівщині з горе-батьків стягнули 12 мільйонів аліментів

Коли байдужість батьків до власних дітей перетинає межу дозволенного, на захист економічних прав молодого покоління приходять фахівці юстиції. Здебільшого неплатники починають погашати борги,...

В Україні запустили Telegram-канал системи безоплатної правової допомоги

Відтепер корисний безкоштовний юридичний контент буде зібраний в одному місці. У системи безоплатної правової допомоги з’явився власний Telegram-канал. Про це повідомила заступник Міністра...

Медична реформа: як це працюватиме з 1 квітня

Імідж. З 1 квітня 2020 року пацієнти зможуть вільно обирати будь-який медзаклад - при`вязки до районної чи міської лікарні не буде. Гроші за надану медичну послугу НСЗУ перерахує тій медустанові,...

Бракує грошей на спорт, зате не шкодують на вази

В Україні вже здійснювали кілька спроб навести лад у галузі фізичної культури і спорту. У Міністерстві культури, молоді та спорту оприлюднили Стратегію розвитку спорту та фізичної активності до...