Рада відкрила в Україні ринок землі: чого чекати від нового закону | Події і коментарі
Понеділок, 01 червня 2020, 16:56
Вхід Реєстрація
;

E-mail:

Пароль:

Увійти
Зареєеструватися
Реєстрація користувача
Зареєструватися

Вкажіть ваш E-mail:

На вказаний E-mail буде відправлено посилання за яким ви зможете втсановити новий пароль.
Нагадати пароль
Зареєеструватися

Популярні

Рада відкрила в Україні ринок землі: чого чекати від нового закону

13:01 31.03.2020    Версія для друку  Коментарі 1 Оцінок:
0

Після тривалих дискусій і численних правок український парламент зрештою схвалив земельний законопроєкт 2178-10. За його оновлену «компромісну» редакцію у другому читанні проголосували 259 нардепів.

Це лише перший крок, попереду - ухвалення додаткових нормативних документів з так званого "земельного пакету", де також конкретизують відносини між учасниками земельного ринку.

Розглянемо, що передбачає новий закон про ринок землі та яких змін ще варто очікувати в майбутньому.

Хто, коли і скільки зможе купити

1.       Мораторій на продаж сільськогосподарських земель втратить чинність з червня 2021 року (до цього планувалось відкрити ринок землі з 1 жовтня 2020 року).

2.      Ще два роки - з червня 2021 до червня 2023 діятиме обмеження на купівлю землі. Купувати дозволено тільки фізичним особам і не більше 100 гектарів в одні руки. З 2023 року обмеження становитиме до 10 тис га в одні руки.

3.      Для юридичних осіб ринок землі має запрацювати з 2024 року. При цьому, у своїй власності компанії зможуть концентрувати до 10 тис га.

4.      Право на купівлю землі іноземцями буде вирішуватись тільки на референдумі.

5.      Незважаючи на результати референдуму, іноземцям не дозволено купувати землю, що знаходиться ближче 50-кілометрової зони навколо українського кордону.

6.      Заборонена купівля української землі з 2023 року компаніям, власниками яких є громадяни країни-агресора – Росії, що входять до терористичних організацій.

Не зможуть купити українську сільгоспземлю землю і компанії, що знаходяться у власності іноземних держав або офшорів чи бенефіціара, яких неможливо встановити. Заборона також поширюється на юросіб з країн, які не співпрацюють у сфері протидії відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом та компанії під санкціями.

7.      Першочергове право на купівлю землі належатиме орендарям. Орендарі, які працюють на землі і мають право користування не пізніше ніж з 2010 року, зможуть викупити землю з розстрочкою до 10 років за ціною нормативної грошової оцінки таких ділянок і без проведення земельних торгів. Набути права власності покупець зможе після першого платежу. Орендар має можливість передати переважне право на придбання ділянки іншій особі, але за умови письмового повідомлення про це власника.

8.      Банки та кредитні установи можуть набувати право власності на землю, але лише у разі стягнення застави за непогашеним кредитом. Однак протягом 2 років земельні ділянки повинні бути відчужені на торгах.

9.      До 1 січня 2030 року ціна продажу земельних ділянок не може бути нижчою за їхню нормативну оцінку. Розрахунки за придбання землі мають бути винятково у безготівковій формі, а покупець повинен надати документи, які підтверджують джерело походження коштів.

10.  В перші два роки діятиме мораторій на продаж землі державної та комунальної власності.

Додаткові регулятори

Пакет додаткових законодавчих ініціатив та кроків щодо земельної реформи включає:

-          "Антирейдерський" закон №0858 — автоматизує обмін інформацією між реєстром прав і земельним кадастром, зобов'язує оцифровувати і заносити до реєстру прав інформацію на паперових носіях, реєструвати ціни транзакцій із землею. Ухвалений і підписаний президентом.

-          Ухвалений в першому читанні законопроєкт — №2195 — щодо електронних аукціонів запроваджує прозорий процес земельних електронних аукціонів та зобов'язує продавати державні та комунальні землі винятково через такі аукціони.

-          "Дерегуляційний" законопроєкт — №2194 — ухвалений в першому читанні, спрощує процедури передавання земель, децентралізує управління землями, передає державні землі за межами населених пунктів у комунальну власність громад та передає функції контролю Держгеокадастру відповідним місцевим органам.

-          Ухвалений у першому читанні законопроєкт №2370 "Про національну інфраструктуру геопросторових даних" відкриває вільний доступ до даних кадастру і забезпечує обмін інформацією між реєстром прав та кадастром.

-          Схвалений у першому читанні законопроєкт №2280 щодо просторового планування урегульовує питання встановлення меж громад, просторового планування їх територій — скасовує необхідність розроблення кількох споріднених за змістом видів містобудівної документації та документації із землеустрою.

Також передбачались кроки із створення Фонду гарантування кредитів для малих виробників, які повинні були покращити доступ малих виробників до кредитування, у тому числі для купівлі аграрної землі. Відповідний законопроєкт був зареєстрований у Верховній Раді у лютому, але незабаром його відкликали.

Прогноз експертів

На думку експертів, можливість передачі орендарем переважного права викупу землі іншим особам може призвести до появи певних схем концентрації землі.

Якщо власник захоче продати свій пай, а виробник не матиме права його придбати, то орендар передасть переважне право іншій особі з метою викупу.

"Якщо холдинг не бажає викупити пай, то таке переважне право буде передаватися (продаватися) спекулятивним інвесторам для подальшого перепродажу. Скоріш за все, орендарі будуть мати попередні угоди із спекулятивними інвесторами і стануть фактичними продавцями паїв", — припускає економіст Денис Нізалов - автор статті на Економічній правді.

За матеріалами «Економічної правди»


Автор: Чернігівщина: події і коментарі
Гість Українець 2020-03-31 15:36:46   Оцінок:
0

За останні роки розтягли в України все, залишалася тільки пісня та земля! А тепер i землі не залишилося! Влада-повія! Ганьба всiм нам, за те, що вибрали її!!!

Додати коментар
Максимальний розмір коментаря 250 символів

Читайте також

Марафон декларацій за 2019 рік: Борис Приходько - народний депутат України

Вчора, 31 травня, був останній день подачі декларацій про майно та доходи чиновників за 2019 рік. Ми вирішили поцікавитись чим володіють та скільки заробляють наші, чернігівські можновладці…...

Марафон декларацій за 2019 рік: В’ячеслав Летута - депутат Чернігівської міської ради

Вчора, 31 травня, був останній день подачі декларацій про майно та доходи чиновників за 2019 рік. Ми вирішили поцікавитись чим володіють та скільки заробляють наші, чернігівські можновладці…...

Марафон декларацій за 2019 рік: Арсен Дідур - заступник голови Чернігівської обласної ради

Вчора, 31 травня, був останній день подачі декларацій про майно та доходи чиновників за 2019 рік. Ми вирішили поцікавитись чим володіють та скільки заробляють наші, чернігівські можновладці…...

Марафон декларацій за 2019 рік: Віктор Труш - депутат Чернігівської обласної ради

Вчора, 31 травня, був останній день подачі декларацій про майно та доходи чиновників за 2019 рік. Ми вирішили поцікавитись чим володіють та скільки заробляють наші, чернігівські можновладці…...

Марафон декларацій за 2019 рік: Валерій Колоша - депутат Черінгівської обласної ради

Вчора, 31 травня, був останній день подачі декларацій про майно та доходи чиновників за 2019 рік. Ми вирішили поцікавитись чим володіють та скільки заробляють наші, чернігівські можновладці…...