Блог користувача Романова Тетяна. Договір як інструмент для змін в транспорті | Події і коментарі
Вівторок, 18 червня 2019, 00:11
Вхід Реєстрація
;

E-mail:

Пароль:

Увійти
Зареєеструватися
Реєстрація користувача
Зареєструватися

Вкажіть ваш E-mail:

На вказаний E-mail буде відправлено посилання за яким ви зможете втсановити новий пароль.
Нагадати пароль
Зареєеструватися
Романова Тетяна
Романова Тетяна
Статей у блозі: 41

Договір як інструмент для змін в транспорті

16:00 11.10.2016    Коментарі   Переглядів: 1195    Оцінок:
0

Чернігів має шанс на покращення якості пасажирських перевезень через ряд конкурсів на всі міські маршрути, за умови дотримання певних правил. Міський квест «Не впустити шанс» розпочнеться вже з листопада цього року і триватиме до 10 січня 2017 року, саме такі дати були визначенні рішенням виконкому на перезапуск транспортної мережі.

Згідно з новою автобусною мережею, ліквідовуються маршрути 28, 34 та 38, а 25-й об’єднується із 31-м, 26-й – із 32-м. Головна суть рішення: розірвати існуючі договори із перевізниками і провести нові конкурси на маршрутах до 10 січня. Та чи змінить це існуючий стан сфери громадського транспорту? Залежите від підходів до проведення конкурсів.

Чіткі вимоги прописані в договорі – єдиний спосіб контролю

На сьогодні по факту не існує жодних запобіжників контролю та притягнення до відповідальності перевізника за систематичні порушення умов договору. Фінансово впливати на перевізника можуть лише контролюючі органи — Управління Укртрансбезпеки у Чернігівській області і поліція. І якщо контролюючі органи теоретично можуть покарати перевізника за технічний стан автомобіля, за недодержання перевізниками вимог режиму праці та відпочинку,  за паркування в неправильному місті, то покарання за недотримання графіку роботи транспорту чи неналежне надання послуг в їх компетенції не входить. Більше того, критерії якості ніде не визначені, що не дає можливість говорити на одній мові з перевізниками.

Пройдемось по договору.

Яка існує відповідальність перевізника за порушення розкладу руху?

Формально в договорі відповідальність прописана, але не працює, тобто по факту вона тільки на папері. Хоча порушення розкладу руху, відсутність транспорту у вечірній час у багатьох перевізників чернігівці спостерігають кожного дня роками, але віз і нині там.

В договорі прописано, що «у разі невиконання розкладів руху без узгодження із Організатором (більше п’яти днів поспіль)» може бути розірваний договір з перевізником-порушником.

По-перше, жодного подібного випадку розірвання договорів за 7 років, лише нашої пам’яті, не було.

По-друге, із ситуацією, яка склалась в сфері громадського транспорту, це досягти просто нереально. Вже на перший день перевірки перевізники або ж через «інформаторів» у відповідних органах, або через водіїв дізнаються про перевірку. І вже вимога «більше п’яти днів поспіль» не спрацює. А перевірка без представників Управління транспорту та зв’язку та відповідних актів порушень не буде дійсною.

Також договір начебто може розірватись у випадку зменшення або збільшення кількості транспортних засобів на маршруті, або їх заміни на інший клас  по пасажиромісткості. Але знову ж таки за умови, якщо такі випадки будуть офіційно зафіксовані більше трьох випадків на рік. Цей пункт є більш реалістичний, але сумнівний для виконання. Тільки за останні півроку відбулось три перевірки міських маршрутів за моєї участі, під час яких були зафіксовані різні порушення, найчастіше з яких – це недостатня кількість транспортних засобів на маршруті.

І скільки спроб не було притягти перевізника хоча б до мінімальної відповідальності за порушення, все марно. На сьогоднішній день договір має декларативний характер, який по факту не може вирішити жодної проблеми на користь пасажира й притягти до відповідальності перевізника за систематичні порушення умов договору.

З іншого боку багато чого залежить від організатора перевезень (виконком та управління транспорту), який наразі не хоче мати проблем з розірванням договорів, мотивуючи це тим, що не знайдеться заміни на його місце.

З діючим договором можна ознайомитись на сайті bus.cn.ua або за посиланням: http://www.bus.cn.ua/component/cobalt/item/3-marshruti/55-29-podusivka-zavod-avtodetal.html?Itemid=126&access=MTksMzY=

Вихід є - новий договір і якісні умови конкурсів

В зв’язку з цим виникає питання, як змусити перевізника виконувати свої зобов’язання перед громадою міста і забезпечити якість надання послуг? Першим кроком перед проведенням конкурсів на всіх маршрутах, необхідно сформувати чіткі умови конкурсу, в яких мають міститись такі вимоги:

поступову заміну маршруток на низькополі автобуси (першочергова ідея була така, що з центра міста маршрутки зникають). Для цього має бути розроблений перспективний план розвитку транспортної мережі з оновленням транспорту для ознайомлення перевізників, аби вони змогли оцінити свої сили та спроможності підтримувати заданий темп на майбутнє;

єдина уніформа для співробітників громадського транспорту;

встановлення системи моніторингу (GPS-системи) та інше.

А подальша робота на маршрутах перевізників-переможців вже буде залежати від договору і того, що там буде прописано. І якщо міська влада зможе прописати умови договору та відповідальність сторін так, щоб це дійсно працювало, впевнена, що результат обов’язково буде.

Разом з юристами та на основі досвіду інших міст ми розробили свій проект договору, який вже знаходиться в юридичному відділі міської ради на опрацюванні.

Даний проект договору передбачає систему штрафів за порушення умов договору, розкладу руху. А вже за систематичні та грубі порушення передбачається розірвання договору.  В ньому намагались врахувати максимально всі можливі види зловживань та порушень перевізників і зобов’язати їх до відповідальності.

Комплексний підхід

Зрозуміло, що договір не вирішить всі проблеми сфери громадського транспорту і не зможе забезпечити максимально якісну роботу. Для цього потрібно мати багато факторів. Договір зможе допомогти підтримувати заданий темп розвитку та контролювати роботу перевізників.

В ідеалі має бути так: кошти за оплату проїзду збирає міська рада через електронну систему, а не водії − готівкою. І місто оплачує перевізникам їх роботу. Тоді водії не набиватимуть людей у салон, як оселедців у бочку, а їздитимуть відповідно до графіку. Адже їх заробіток не залежатиме від щоденної кількості пасажирів. Подібні наміри є, навіть зроблені перші кроки до запровадження системи електронного квитка. Результат залежить від бажання та волі влади. А договір з перевізниками – це лише інструмент. Питання в тому, як ним скористаються.

Коментарів ще немає
Додати коментар
Максимальний розмір коментаря 250 символів

Нові статті

Cєргєй Карась
Cєргєй Карась
Перемога. Шеві всупереч

Сьогодні, 11 червня (хоча коли допишу цей пост, скоріше за все, вже буде дванадцяте), юнацька збірна України переграла однолітків з Італії: 1-0, та вперше вийшла у фінал Чемпіонату світу U-20...

Cєргєй Карась
Cєргєй Карась
Закордонний українець. Міф та реальність

Статус закордонного українця. Вперше я почув про нього, здається, восени 2012 року на Другому Українському молодіжному форумі Росії і тоді нам говорили: "Це практично друге громадянство, ти...

Cєргєй Карась
Cєргєй Карась
Волейбол без української. Назавжди?..

З українського волейболу зникла українська мова! З нинішнього сезону 2018/19 дізнатися розклад, офіційну статистику, результати матчів та іншу інформацію про ігри двох вищих дивізіонів українського...

Cєргєй Карась
Cєргєй Карась
Do you speak языком Европейского Союза?..

"Державною мовою в Україні є українська мова. Держава забезпечує всебічний розвиток і функціонування української мови в усіх сферах суспільного життя на всій території України". (Стаття 10...

Cєргєй Карась
Cєргєй Карась
Ремонти для людей?..

Минулого тижня я їхав по роботі як, раптом, виявилося, що дорога на перехресті проспектів Миру та Перемоги перекрита й наша маршрутка поїхала у довгий об'їзд. Ця подія змусила мене написати цей...