Блог користувача Романова Тетяна. Чому е-квиток потрібен Чернігову? | Події і коментарі
Субота, 16 грудня 2017, 20:38
Вхід Реєстрація
;

E-mail:

Пароль:

Увійти
Зареєеструватися
Реєстрація користувача
Зареєструватися

Вкажіть ваш E-mail:

На вказаний E-mail буде відправлено посилання за яким ви зможете втсановити новий пароль.
Нагадати пароль
Зареєеструватися
Романова Тетяна
Романова Тетяна
Статей у блозі: 37

Чому е-квиток потрібен Чернігову?

15:08 15.11.2017    Коментарі   Переглядів: 524    Оцінок:
0

Електронний квиток – це всього лише інструмент в так званому трикутнику «перевізник-пасажир-міська влада». І кожне місто в праві обирати свою модель впровадження е-квитка. Чернігів тільки на порозі шляху впровадження е-квитка – нещодавно був оголошений конкурс на е-квиток. І для того, аби цей процес у Чернігові пройшов максимально ефективно і успішно для всіх зацікавлених сторін, був організований публічний захід із залученням провідних експертів в сфері е-квитка.

Організаторами заходу виступила громадська діячка Тетяна Романова разом з Всеукраїнською громадською організацією «Центр реформ транспортної інфраструктури України».

Із запрошених гостей Круглого столу - провідні експерти з Києва, практики з Житомира та Львова, котрі поділись своїм досвідом та знаннями в сфері е-квитка. Зокрема, ці міста вже визначились для себе з тією моделлю е-квитка, яка буде працювати в місті.

Досвід Житомира

Іван Фурлет, директор КП «Житомиртранспорт», поділився досвідом щодо запровадження е-квитка у Житомирі. Цей процес у Житомирі почався ще в 2014-2015 роках, коли до влади прийшла нова команда. І незважаючи на обмежені ресурси, Житомир став одним з небагатьох міст, котрі запровадили автоматизовану систему оплати проїзду в міському транспорті.

Якщо говорити про оператора, то Житомир пішов шляхом не віддавати комусь такий стратегічний напрямок, як перевезення і самостійно впроваджувати е-квиток в громадському транспорті. Відповідно для цього було створено окреме комунальне підприємство, яке наразі займається впровадження е-квитка.

Все почалося з того, що кондукторам роздали валідатори і перевели друк квитків в електронну форму. Тоді профільні органи Житомиру вже мали змогу бачити пасажиропотік. Далі перейшли на встановлення стаціонарних валідаторів у комунальному транспорті (тролейбуси). А вже сьогодні розпочали роботу щодо створення необхідних умов для підключення приватних перевізників до автоматизованої системи. Житомир прагне прийти до тієї моделі, коли місто збирає всю готівку з маршрутів і виплачує перевізнику певний тариф за обслуговування маршрутів, тобто оплата за кілометр-пробіг.

Також Іван зазначив, що комунікація між зацікавленими сторонами – дуже важлива складова у цьому процесі. Населення має розуміти, що це і навіщо воно потрібно.

Досвід Львова

Святослав Товстига, член Робочої групи при міській раді щодо впровадження е-квитка, поділився досвідом впровадження е-квитка у Львові. Там цей процес почався ще в 2011 році і триває до сьогодні. У Львові було пройдено кілька різних етапів, розглянуто різні види впровадження е-квитка, проведено більше 200 робочих груп. Після чого прийшли до спільного рішення – кредит ЄБРР на встановлення е-квитка в громадському транспорті міста.

ЄБРР дає консультантів, котрі допомагають із впровадженням е-квитка в місті. Окрім цього, банк дає грант на проведення інформування та інших необхідних заходів паралельно із впровадженням е-квитка. 

Що також важливо, Львів дуже багато уваги приділяє саме роз’яснювальним зустрічам в різних професійних колах суспільства про проект е-квитка. В місті діє профільна робоча група з цього питання, в яку також входить громадськість.

В основу автоматизованої системи у Львові покладено принцип побудови системи Account Based

Основні переваги:

-  не потрібно коштовних і дорогих в обслуговуванні автоматів з продажу квитків (TVM);

-  поповнення відбувається миттєво, без фізичної присутності картки, достатньо знати тільки її №;

-  відразу можна реалізувати безліч способів поповнення (SMS, Інтернет, будь-який магазин, кіоск, який має банківський термінал);

-  система читає QR- та штрих-коди;

-  швидка адаптація для інших завдань (тільки програмні рішення).

 

На Круглому столі також були присутні перевізники міських маршрутів, зокрема представники ПрАТ «Таксосервіс». Вони були зацікавлені у системі е-квитка, але мають ряд питань поки що без відповіді: на законодавчому рівні, на рівні місцевої влади. Адже це перший захід, що відбувся в місті в рамках даного питання.

Що дає е-квиток?

Система е-квитка дозволить вивести з обігу «живі гроші». Завдяки електронному квитку можна зробити прозорим перевезення пільговиків та інших пасажирів. Також це покаже достовірну інформацію про пасажиропотік у громадському транспорті. Важливо, щоб у тролейбусах та маршрутках працювала одна система е-квитка, адже різні варіанти оплати – це стимул до маніпуляцій із грошима.

Під час обговорення проблематики е-квитка, учасниками були зроблені певні висновки:

Не вистачає Чернігову, в першу чергу, містянам та перевізникам на даному етапі інформації про автоматизовану систему оплати проїзду в міському громадському транспорті. На початковому етапі взагалі відсутня комунікація «місто-населення», «місто-перевізники». Населення не розуміє, що дає впровадження е-квитка в місті Чернігові.

Рекомендації напрацьовані учасниками круглого столу для міської ради:

-  Питання оплати перевізнику. Місто бере на себе акумулювання всієї готівки з обслуговування громадським транспортом, і виплачує перевізнику певну суму за пророблену роботу (за кілометр-пробіги). Рано чи пізно місто має прийти до цивілізаційної моделі. Тобто за умови наявності нормального автобусу, який виконує графік і маршрут, перевізник отримує оплату за свою роботу.

-  Запровадження системної комунікації з населенням, проведення роз’яснень як з перевізниками, так і з населенням (проведення різноманітних зустрічей, створення робочих груп і т.д.). Це питання має бути максимально освітлене і зрозуміле для людей.

-  Контроль. Виробити механізми контролю в процесі використання е-квитка.

-  Комплексний підхід. Електронний квиток має бути запроваджений у всіх видах громадського транспорту, не тільки в тому, що обслуговує комунальне підприємство.

 По результатам круглого столу всі напрацьовані рекомендації щодо впровадження е-квитка у місті Чернігові ми передано до Чернігівської міської ради. В рекомендаціях враховані досвід і помилки інших міст, які Чернігів може уникнути. Сподіваємось вони будуть взяті до уваги під час реалізації е-квитка у місті Чернігові.   

Коментарів ще немає
Додати коментар
Максимальний розмір коментаря 250 символів

Нові статті

Олена Юрчук
Олена Юрчук
ВІДМОВА ВІД ПРОЗОРОСТІ ???....

5 грудня в Укрінформ відбувся круглий стіл  за темою «Нові кваліфікаційні відбори ФГВФО: хто, коли та на яких умовах готуватиме й реалізовуватиме пули активів збанкрутілих банків»....

Центр гуманістичних технологій АХАЛАР
Центр гуманістичних технологій АХАЛАР
"Дизайн соціальної анімації" на "Территорії розвитку 8" продовжується

Тільки закінчився семінар з першою групою учасників "Територія розвитку 8", як вже на порозі виникла нова - готова до розвитку своїх проектів та ініціатив. А попереду ще цілий рік навчання та...

Центр гуманістичних технологій АХАЛАР
Центр гуманістичних технологій АХАЛАР
Дизайн соціальної анімації на "Території розвитку 8" - відбувся!

Восьмий, останній сезон, програми  “Територія розвитку, гостинно приймав у Чернігові нових учасників.  20 активістів зі всієї України привезли 20 сміливих ідей, які разом з...

Cєргєй Карась
Cєргєй Карась
Ідіть Ви до... російського генералу. "Золота" порада українських правозахисників

Все глобальне українство має докласти зусиль до захисту прав українців в Росії. Там українські громадяни та громадські організації, попри те, що їхні члени є законослухняними та лояльними...

Олена Юрчук
Олена Юрчук
Швидкість прискорить «Голландець»

Нещодавно Мінюст затвердив новий формат продажу активів неплатоспроможних банків. Саме на введення голландського аукціону Фонд гарантування вкладів та проектний офіс ProZorro.Продажі покладає свої...