Блог користувача Олена Юрчук. ОСКАРЖУВАТИ або ВИМАГАТИ- як бізнесу захистити власні права в публічних закупівлях | Події і коментарі
Субота, 16 грудня 2017, 05:37
Вхід Реєстрація
;

E-mail:

Пароль:

Увійти
Зареєеструватися
Реєстрація користувача
Зареєструватися

Вкажіть ваш E-mail:

На вказаний E-mail буде відправлено посилання за яким ви зможете втсановити новий пароль.
Нагадати пароль
Зареєеструватися
Олена Юрчук
Олена Юрчук
Статей у блозі: 15

ОСКАРЖУВАТИ або ВИМАГАТИ- як бізнесу захистити власні права в публічних закупівлях

18:32 13.06.2017    Коментарі   Переглядів: 813    Оцінок:
0

Сьогодні у статті ми спробуємо надати нашим читачам підтвердження одного з головних  принципів роботи системи електронних публічних закупівель ProZorro – створення умов для  дійсно відкритого, конкурентного середовища. І звичайно, такий пункт, як відстоювання власних прав, можливість оскарження Учасником результатів тендеру доводить істинність ствердження – бізнес з державою може бути чесним.

Справа у тому, що участь в торгах, наприклад через майданчик Public- Bid.сом.ua, передбачає два правових способи впливу на дискримінаційні дії Замовника – це СКАРГА і ВИМОГА. І кожному Учаснику закупівельного процесу треба чітко розуміти різницю між цими поняттями.

По-перше, із ВИМОГОЮ щодо  роз’яснень, які  стосуються відповідних дій організатора торгів, з якими ви (як Постачальник) не згодні, можна звертатися на всіх етапах  закупівлі. Майданчик Public- bid.com.ua  надає таку можливість в онлайн-режимі. Звертатися треба саме до Замовника, адже  він й буде розглядати ВИМОГУ. Наприклад, якщо ви не згодні з умовами тендеру, або вам не зрозумілі причини відхилення наданої вашим підприємством пропозиції. Результат – надання  роз’яснень, зміна умов тендеру або відмова у задоволенні ВИМОГИ. 

Важливо зауважити, що у разі вашої участі в «допорогових» закупівлях (коли їх вартість не перевищує 200 тис. грн. - для товарів та послуг та 1,5 млн. грн. – для робіт)  ця процедура не регламентована ЗУ «Про публічні закупівлі». 

Не підпадає під дію Закону вона й в «надпорогах», де учасник також може звернутися з ВИМОГОЮ щодо необхідних роз’яснень. Але тут вже діє інший адміністративний захід впливу – СКАРГА.

СКАРГА в державних закупівлях - це документ, який подається Учасником тендеру в Антимонопольний комітет України (АМКУ). Цей комітет відповідно до Закону України "Про державні закупівлі" є органом оскарження у сфері державних закупівель. СКАРГА повинна відповідати вимогам статті 18 Закону та рекомендацій АМКУ, які розміщені на їх сайті в розділі "Діяльність в сфері державних закупівель". Законом встановлені чіткі строки оскарження тендерної документації та рішень замовника.

У свою чергу, якщо ви не погоджуєтесь з рішенням АМКУ, ви можете оскаржити його в суді.

Всі ВИМОГИ й СКАРГИ подаються через майданчик  в електронному вигляді. Подача ВИМОГ - безкоштовна. За подачу СКАРГИ до Антимонопольного комітету необхідно сплатити збір:

  • 5 000 грн по торгах, де предмет закупівлі - товари або послуги,
  • 15 000 грн по торгах, де предмет закупівлі - робота.

До того ж, в справі відстоювання власних прав  не варто недооцінювати силу ЗМІ та соцмереж. Широкий розголос проблемного питання на ФБ, пости з тегами представників ProZorro, Мінекономрозвитку обов’язково подіють.

Три кити, на яких будувалася система електронних закупівель – це держава, бізнес і громадськість. Зараз успішно працює ще один потужний інструмент - сервіс для розслідувань «DoZorro». Він якраз і створений для можливості відслідковування сумнівних дій та організації протидії змовам та порушенням у сфері публічних закупівель. Зараз існує можливість не просто залишити відгук в  «DoZorro», а й подати звернення до контролюючих та правоохоронних органів.

Тож система ProZorro дає всі необхідні можливості для відстоювання власних прав та можливості оскарження Учасником результатів торгів. Треба тільки бути обізнаним у питанні використання всіх існуючих можливостей та не зупинятися.

Коментарів ще немає
Додати коментар
Максимальний розмір коментаря 250 символів

Нові статті

Романова Тетяна
Романова Тетяна
Ложка дьогтю псує бочку меду: про проекти Бюджету участі

Вже не перший рік робоча група наполягає на проведенні звітних відкритих зустрічей  з виконавцями проектів Бюджету участі, авторами проектів та зацікавленими чернігівцями по результатам всіх...

Центр гуманістичних технологій АХАЛАР
Центр гуманістичних технологій АХАЛАР
"Дизайн соціальної анімації" на "Территорії розвитку 8" продовжується

Тільки закінчився семінар з першою групою учасників "Територія розвитку 8", як вже на порозі виникла нова - готова до розвитку своїх проектів та ініціатив. А попереду ще цілий рік навчання та...

Центр гуманістичних технологій АХАЛАР
Центр гуманістичних технологій АХАЛАР
Дизайн соціальної анімації на "Території розвитку 8" - відбувся!

Восьмий, останній сезон, програми  “Територія розвитку, гостинно приймав у Чернігові нових учасників.  20 активістів зі всієї України привезли 20 сміливих ідей, які разом з...

Романова Тетяна
Романова Тетяна
Хто куди або туалети для чернігівських водіїв

Працюючи по 8 годин на день (як мінімум), водії громадського транспорту у Чернігові не мають змоги сходити навіть до вбиральні. І ця проблема не вирішується вже багато років. Хто в цьому винен:...

Романова Тетяна
Романова Тетяна
Чому е-квиток потрібен Чернігову?

Електронний квиток – це всього лише інструмент в так званому трикутнику «перевізник-пасажир-міська влада». І кожне місто в праві обирати свою модель впровадження е-квитка....