Блог користувача Олена Юрчук. ОСКАРЖУВАТИ або ВИМАГАТИ- як бізнесу захистити власні права в публічних закупівлях | Події і коментарі
Середа, 18 жовтня 2017, 01:24
Вхід Реєстрація
;

E-mail:

Пароль:

Увійти
Зареєеструватися
Реєстрація користувача
Зареєструватися

Вкажіть ваш E-mail:

На вказаний E-mail буде відправлено посилання за яким ви зможете втсановити новий пароль.
Нагадати пароль
Зареєеструватися
Олена Юрчук
Олена Юрчук
Статей у блозі: 13

ОСКАРЖУВАТИ або ВИМАГАТИ- як бізнесу захистити власні права в публічних закупівлях

18:32 13.06.2017    Коментарі   Переглядів: 760    Оцінок:
0

Сьогодні у статті ми спробуємо надати нашим читачам підтвердження одного з головних  принципів роботи системи електронних публічних закупівель ProZorro – створення умов для  дійсно відкритого, конкурентного середовища. І звичайно, такий пункт, як відстоювання власних прав, можливість оскарження Учасником результатів тендеру доводить істинність ствердження – бізнес з державою може бути чесним.

Справа у тому, що участь в торгах, наприклад через майданчик Public- Bid.сом.ua, передбачає два правових способи впливу на дискримінаційні дії Замовника – це СКАРГА і ВИМОГА. І кожному Учаснику закупівельного процесу треба чітко розуміти різницю між цими поняттями.

По-перше, із ВИМОГОЮ щодо  роз’яснень, які  стосуються відповідних дій організатора торгів, з якими ви (як Постачальник) не згодні, можна звертатися на всіх етапах  закупівлі. Майданчик Public- bid.com.ua  надає таку можливість в онлайн-режимі. Звертатися треба саме до Замовника, адже  він й буде розглядати ВИМОГУ. Наприклад, якщо ви не згодні з умовами тендеру, або вам не зрозумілі причини відхилення наданої вашим підприємством пропозиції. Результат – надання  роз’яснень, зміна умов тендеру або відмова у задоволенні ВИМОГИ. 

Важливо зауважити, що у разі вашої участі в «допорогових» закупівлях (коли їх вартість не перевищує 200 тис. грн. - для товарів та послуг та 1,5 млн. грн. – для робіт)  ця процедура не регламентована ЗУ «Про публічні закупівлі». 

Не підпадає під дію Закону вона й в «надпорогах», де учасник також може звернутися з ВИМОГОЮ щодо необхідних роз’яснень. Але тут вже діє інший адміністративний захід впливу – СКАРГА.

СКАРГА в державних закупівлях - це документ, який подається Учасником тендеру в Антимонопольний комітет України (АМКУ). Цей комітет відповідно до Закону України "Про державні закупівлі" є органом оскарження у сфері державних закупівель. СКАРГА повинна відповідати вимогам статті 18 Закону та рекомендацій АМКУ, які розміщені на їх сайті в розділі "Діяльність в сфері державних закупівель". Законом встановлені чіткі строки оскарження тендерної документації та рішень замовника.

У свою чергу, якщо ви не погоджуєтесь з рішенням АМКУ, ви можете оскаржити його в суді.

Всі ВИМОГИ й СКАРГИ подаються через майданчик  в електронному вигляді. Подача ВИМОГ - безкоштовна. За подачу СКАРГИ до Антимонопольного комітету необхідно сплатити збір:

  • 5 000 грн по торгах, де предмет закупівлі - товари або послуги,
  • 15 000 грн по торгах, де предмет закупівлі - робота.

До того ж, в справі відстоювання власних прав  не варто недооцінювати силу ЗМІ та соцмереж. Широкий розголос проблемного питання на ФБ, пости з тегами представників ProZorro, Мінекономрозвитку обов’язково подіють.

Три кити, на яких будувалася система електронних закупівель – це держава, бізнес і громадськість. Зараз успішно працює ще один потужний інструмент - сервіс для розслідувань «DoZorro». Він якраз і створений для можливості відслідковування сумнівних дій та організації протидії змовам та порушенням у сфері публічних закупівель. Зараз існує можливість не просто залишити відгук в  «DoZorro», а й подати звернення до контролюючих та правоохоронних органів.

Тож система ProZorro дає всі необхідні можливості для відстоювання власних прав та можливості оскарження Учасником результатів торгів. Треба тільки бути обізнаним у питанні використання всіх існуючих можливостей та не зупинятися.

Коментарів ще немає
Додати коментар
Максимальний розмір коментаря 250 символів

Нові статті

Cєргєй Карась
Cєргєй Карась
Діаспора і турбота Народних депутатів. Одна історія

"Діаспорі, яка живе в РФ, необхідно приділяти особливу увагу" Народний депутат України Іван Крулько, серпень 2016 року.Українська влада піклується про українців діаспори. Доказом цього служить...

Романова Тетяна
Романова Тетяна
Громадський транспорт очима поляків: все геніальне – просто!

Україна і Польща в плані розвитку громадського транспорту – це дві різні реальності життя. Польща – є яскравим прикладом стрімкого розвитку посткомуністичної країни, яка впевнено...

Cєргєй Карась
Cєргєй Карась
Право на ім'я, або не все так очевидно

"Чи тварина я тремтяча або ім'я маю" (перефразуємо Достоєвського) Ім'я - воно здається невід'ємною частиною кожного з нас. А право на нього - таким же природним, як право на життя. Власне,...

Центр гуманістичних технологій АХАЛАР
Центр гуманістичних технологій АХАЛАР
Новий прийом заявок на останній відбір на навчання за програмою “Територія розвитку”

АХАЛАР оголошує новий прийом заявок на вже останній відбір на навчання за програмою “Територія розвитку” Програма "Територія розвитку" реалізується вже 7 років і спрямована на розвиток...

Центр гуманістичних технологій АХАЛАР
Центр гуманістичних технологій АХАЛАР
Дизайн изменений

С 25-го по 28-го июля в Чернигове в рамках проекта «Конфликт как шанс» был проведен третий обучающий семинар на тему «Дизайн изменений». Организован в Украине черниговским...