Блог користувача Олена Юрчук. ОСКАРЖУВАТИ або ВИМАГАТИ- як бізнесу захистити власні права в публічних закупівлях | Події і коментарі
Понеділок, 21 серпня 2017, 07:35
Вхід Реєстрація
;

E-mail:

Пароль:

Увійти
Зареєеструватися
Реєстрація користувача
Зареєструватися

Вкажіть ваш E-mail:

На вказаний E-mail буде відправлено посилання за яким ви зможете втсановити новий пароль.
Нагадати пароль
Зареєеструватися
Олена Юрчук
Олена Юрчук
Статей у блозі: 13

ОСКАРЖУВАТИ або ВИМАГАТИ- як бізнесу захистити власні права в публічних закупівлях

18:32 13.06.2017    Коментарі   Переглядів: 678    Оцінок:
0

Сьогодні у статті ми спробуємо надати нашим читачам підтвердження одного з головних  принципів роботи системи електронних публічних закупівель ProZorro – створення умов для  дійсно відкритого, конкурентного середовища. І звичайно, такий пункт, як відстоювання власних прав, можливість оскарження Учасником результатів тендеру доводить істинність ствердження – бізнес з державою може бути чесним.

Справа у тому, що участь в торгах, наприклад через майданчик Public- Bid.сом.ua, передбачає два правових способи впливу на дискримінаційні дії Замовника – це СКАРГА і ВИМОГА. І кожному Учаснику закупівельного процесу треба чітко розуміти різницю між цими поняттями.

По-перше, із ВИМОГОЮ щодо  роз’яснень, які  стосуються відповідних дій організатора торгів, з якими ви (як Постачальник) не згодні, можна звертатися на всіх етапах  закупівлі. Майданчик Public- bid.com.ua  надає таку можливість в онлайн-режимі. Звертатися треба саме до Замовника, адже  він й буде розглядати ВИМОГУ. Наприклад, якщо ви не згодні з умовами тендеру, або вам не зрозумілі причини відхилення наданої вашим підприємством пропозиції. Результат – надання  роз’яснень, зміна умов тендеру або відмова у задоволенні ВИМОГИ. 

Важливо зауважити, що у разі вашої участі в «допорогових» закупівлях (коли їх вартість не перевищує 200 тис. грн. - для товарів та послуг та 1,5 млн. грн. – для робіт)  ця процедура не регламентована ЗУ «Про публічні закупівлі». 

Не підпадає під дію Закону вона й в «надпорогах», де учасник також може звернутися з ВИМОГОЮ щодо необхідних роз’яснень. Але тут вже діє інший адміністративний захід впливу – СКАРГА.

СКАРГА в державних закупівлях - це документ, який подається Учасником тендеру в Антимонопольний комітет України (АМКУ). Цей комітет відповідно до Закону України "Про державні закупівлі" є органом оскарження у сфері державних закупівель. СКАРГА повинна відповідати вимогам статті 18 Закону та рекомендацій АМКУ, які розміщені на їх сайті в розділі "Діяльність в сфері державних закупівель". Законом встановлені чіткі строки оскарження тендерної документації та рішень замовника.

У свою чергу, якщо ви не погоджуєтесь з рішенням АМКУ, ви можете оскаржити його в суді.

Всі ВИМОГИ й СКАРГИ подаються через майданчик  в електронному вигляді. Подача ВИМОГ - безкоштовна. За подачу СКАРГИ до Антимонопольного комітету необхідно сплатити збір:

  • 5 000 грн по торгах, де предмет закупівлі - товари або послуги,
  • 15 000 грн по торгах, де предмет закупівлі - робота.

До того ж, в справі відстоювання власних прав  не варто недооцінювати силу ЗМІ та соцмереж. Широкий розголос проблемного питання на ФБ, пости з тегами представників ProZorro, Мінекономрозвитку обов’язково подіють.

Три кити, на яких будувалася система електронних закупівель – це держава, бізнес і громадськість. Зараз успішно працює ще один потужний інструмент - сервіс для розслідувань «DoZorro». Він якраз і створений для можливості відслідковування сумнівних дій та організації протидії змовам та порушенням у сфері публічних закупівель. Зараз існує можливість не просто залишити відгук в  «DoZorro», а й подати звернення до контролюючих та правоохоронних органів.

Тож система ProZorro дає всі необхідні можливості для відстоювання власних прав та можливості оскарження Учасником результатів торгів. Треба тільки бути обізнаним у питанні використання всіх існуючих можливостей та не зупинятися.

Коментарів ще немає
Додати коментар
Максимальний розмір коментаря 250 символів

Нові статті

Центр гуманістичних технологій АХАЛАР
Центр гуманістичних технологій АХАЛАР
Дизайн изменений

С 25-го по 28-го июля в Чернигове в рамках проекта «Конфликт как шанс» был проведен третий обучающий семинар на тему «Дизайн изменений». Организован в Украине черниговским...

Романова Тетяна
Романова Тетяна
Меморандум з перевізниками – пил в очі чернігівцям!

Цікаво, що в Чернігівській міські раді діють різні підходи до різних перевізників. Скажімо, в роботі КП "ЧТУ" діють одні принципи і вимоги, а от по відношенню приватних перевізників – інші....

Центр гуманістичних технологій АХАЛАР
Центр гуманістичних технологій АХАЛАР
Демократія - це участь

У Чернігові з 23-го по 26 травня на базі «Чернігівського освітнього Будинку прав людини» зібралося понад 30 лідерів українських громад, щоб освоїти важливу для себе тему –...

Романова Тетяна
Романова Тетяна
Про сором і ганьбу громадського транспорту Чернігова

З моменту прийняття в квітні нової ціни на проїзд пройшло вже майже три місяці. Не за горами, а вже з серпня 2017 року гряде чергове підвищення вартості проїзду в громадському транспорті. Таке...

Романова Тетяна
Романова Тетяна
Навіщо управління транспорту вводить людей в оману?

Дуже часто чернігівці, котрі користуються громадським транспортом, цікавляться питанням щодо доступності пасажирам двох перших місць біля водія в салоні таких видах громадського транспорту, як...