Чернігівщина: чорний піар під виглядом соціологічних опитувань | Події і коментарі

Чернігівщина: чорний піар під виглядом соціологічних опитувань

1 липня координаторці  спостереження Громадянської мережі ОПОРА у Чернігівській області Наталії Висіканець надійшов дзвінок з мобільного номера +380504867165. Чоловік сказав, що є представником соціологічної компанії «Рейтинг» і запропонував відповісти на низку запитань стосовно двох кандидатів по ВО №205 в Чернігові.

Розмова відбувалася російською мовою: « - Скажіть, ви вже визначились з кандидатом, за якого будете голосувати?  - Ні, поки не визначилась.  - А ви знаєте, хто такий Семінський Олег?  - Так, знаю. -  Це кандидат в народні депутати по вашому округу від партії «Слуга народу». Ви знаєте, що його кандидатуру підтримує президент Зеленський?  - Ні, не знаю. - Ви знаєте, що Порошенко підтримує Валерія Куліча, колишнього губернатора-корупціонера? -  Ні, не знаю.  - Останнє запитання: ви підтримуєте курс Петра Порошенка та Арсенія Яценюка? - Дозвольте, не буду відповідати.  - Дякую за відповіді. - А скажіть ще раз, яку соціологічну компанію ви представляєте?  - «Рейтинг».

Опитування стосувалось двох кандидатів по ВО № 205 (м.Чернігів): Олега Семінського, який висувається політичною партією «Слуга народу» та самовисуванця Валерія Куліча.

Номер, з якого велося опитування, на вхідні дзвінки не відповідає, автоматично перериваючи спроби додзвонитися. В київському офісі соціологічної групи «Рейтинг» ОПОРІ прокоментували, що наразі не проводять телефонних опитувань, «тим більше таких, моделюючих, тобто це повний фальсифікат».

ОПОРА звернулася за коментарем до Павла Халімона, який був офіційним представником Володимира Зеленського на президентських виборах у Чернігівській області і наразі балотується до Верховної Ради 9 скликання від партії «Слуга народу» (№55 у списку). Він зазначив, що жодних угод та договорів з соціологічної компанією «Рейтинг» вони не підписували, а подібні дзвінки кваліфікують як чорний піар.

Спостерігачі ОПОРИ склали заяву до поліції стосовно даного випадку.

Наталія Висіканець звертає увагу на факт точного дозвону до людей, які голосують саме на тому окрузі, де зареєстровані кандидати.

«Це може бути прикладом практичного використання так званих «списків» в агітаційний кампаніях. Ймовірно, використовуються дані з відкритих джерел, анкет із зустрічей чи зібрані волонтерами і, як ми і попереджали раніше, контакти використовуватися на розсуд власників баз даних. Хочу наголосити, що відповідно до ч. 5, 6 ст. 6 Закону України «Про захист персональних даних», обробка персональних даних здійснюється для конкретних і законних цілей, визначених за згодою суб’єкта персональних даних, або у випадках, передбачених законами України, у порядку, встановленому законодавством. Не допускається обробка даних про фізичну особу, які є конфіденційною інформацією, без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини. Порушення цих умов несе особливий ризик для прав і свобод суб’єктів персональних даних».